Un val de deșeuri electrice pleacă din 2020

Nu îmi trecuse prin minte că pandemia de coronavirus poate afecta creșterea fluxului de deșeuri electrice. Aproape toate companiile au fost nevoite să cumpere laptopuri, 75% cumpărând dispozitive noi, pentru a face față exodului în masă de la birouri tradiționale la birouri de acasă.
Pascal Leroy – Director General WEEE Forum

Un studiu pus la dispoziție de WEEE Forum, lansat în noiembrie de Grupul Internațional Blancco – lider mondial în identificarea dispozitivelor mobile și soluții securizate pentru ștergerea datelor – explorează perspectivele privind generarea deșeurilor electrice, evidențiind atât provocările, cât și oportunitățile de sustenabilitate pe care le-a creat pandemia COVID-19.

Studiul Blancco, The Rising Tide of E-waste (Valul deșeurilor electrice în creștere), produs în parteneriat cu Coleman Parkes, relevă faptul că, la nivel global, aproape jumătate (47%) din marile companii au creat funcții responsabile pentru implementarea și asigurarea conformității cu politicile privind deșeurile electrice, în special pentru cele generate de pandemia COVID-19.

 

La Summit-ul Mondial Virtual privind Deșeurile Electrice din 18-19 noiembrie a fost subliniat că deșeurile electrice devin o preocupare globală, luând în considerare potențialul lor de generare. Peste 53 de milioane de tone metrice de deșeuri electrice au fost produse în 2019. Achizițiile de noi tehnologii pentru a facilita tranziția angajaților către munca la distanță în timpul pandemiei au stârnit îngrijorări legate de securitatea datelor, dar și de creșterea volumului de dispozitive pentru stocarea datelor.  Studiul Blancco a arătat că aproape toate companiile (97%) au fost nevoite să cumpere laptopuri, 75% cumpărând dispozitive noi, pentru a face față exodului în masă de la birourile tradiționale la birourile de acasă.

2020 – achiziții masive de device-uri, viitoare deșeuri electrice

Cu toate acestea, studiul a constatat că 78 dintre respondenți au fost de acord cu declarația, „COVID-19 a cauzat investiții inutile pe termen scurt în tehnologie și ne va lăsa cu riscul stocării datelor pe o gamă largă de dispozitive”. Acest lucru demonstrează o conștientizare a riscurilor de securitate în rândul factorilor de decizie. Companiile se vor confrunta în mod inevitabil cu provocări în urma trecerii la lucrul de la distanță, dar importanța utilizării metodelor adecvate de curățare a datelor, atunci când noile dispozitive sunt dezafectate, rămâne imperativă.

Cu scopul de a înțelege cum ar putea fi depășite aceste noi provocări, studiul a explorat abordările actuale ale gestionării deșeurilor electrice și a constatat că, deși 44 dintre companii aveau o politică privind gestionarea dispozitivelor electrice aflate la sfârșitul vieții, aceasta nu era comunicată sau implementată. Cu toate acestea, sondajul identifică faptul că inițiativele privind gestionarea deșeurilor electrice tind să se izbească de lipsa asumării responsabilității în comunicarea politicilor și implementarea sau respectarea acestora.

Valul de investiții în tehnologie care a urmat începutului pandemiei a creat probleme clare atât pentru gestionarea deșeurilor electrice, cât și pentru securitatea datelor. Trecerea la munca la distanță a stimulat un val de achiziții de dispozitive noi, dar acestea, distribuite pe scară largă, au făcut companiile să se simtă vulnerabile. Este fascinant faptul că atât de multe companii au implementat funcții pentru a gestiona problema deșeurilor electrice rezultate în urma pandemiei COVID-19, demonstrând responsabilitate socială corporativă (CSR), dar este de apreciat și preocuparea lor față de modul în care vor fi tratate aceste dispozitive atunci când vor ajunge la sfârșitul vieții. 

Este crucial ca această problemă să nu fie neglijată și ca aceste dispozitive să fie eliminate în mod corespunzător. Dar este la fel de crucial să se asigure protejarea datelor sensibile în timpul procesului respectiv. Uneori ștergerea adecvată a datelor ar putea fi trecută cu vederea ca parte a politicilor privind deșeurile electrice, dar este ocazia perfectă de a angaja cele mai bune practici de gestionare a datelor. Acest lucru va reduce nu numai impactul asupra mediului, dar va elimina și riscurile de securitate a datelor când dispozitivele sunt casate.
Alan Bently, Director Strategii Globale, Blancco

Raportul concluzionează că organizațiile trebuie să își regândească practicile de gestionare a dispozitivelor. Acum este mai important ca oricând ca întreprinderile să includă cele mai bune practici de gestionare a dispozitivelor și a datelor în cadrul politicilor privind deșeurile electrice.

Cum vom gestiona valul deșeurilor electrice generat de pandemie?

Principalele concluzii ale raportului arată că:

  • 92% dintre companii sunt de acord cu afirmația: „Trebuie să ne asigurăm că toate dispozitivele utilizate pentru echiparea forței de muncă pe tot parcursul pandemiei COVID-19 sunt stocate și eliminate în mod corespunzător”.
  • 47% dintre companii sunt „nesigure” cu privire la modul cel mai bun de comunicare a politicilor privind deșeurile electrice. Această provocare este exacerbată de faptul că responsabilitatea comunicării acestor politici nu este asumată. Într-adevăr, 39% dintre respondenți au spus că motivul pentru care politicile lor privind deșeurile electrice nu au fost comunicate a fost pentru că nimeni nu le-a preluat.
  • La întrebarea ce se va întâmpla cu dispozitivele lor recent achiziționate atunci când nu mai sunt necesare pentru munca la distanță, 28% dintre companii au spus că laptopurile vor fi curățate pentru a fi revândute. 27% au spus că le vor curăța pentru reutilizare în cadrul organizației. 12% au declarat că acestea vor fi curățate și reciclate și doar 9% optează pentru trimiterea către o organizație specializată în tratarea și reciclarea dispozitivelor IT.

Voi v-ați gândit cum veți face față noului val de deșeuri electrice generat de COVID?

*Sursa: www.ewaste-expo.com/covid-is-creating-a-rising-tide-of-e-waste/

Etichete: