2020, chiar pleci?

de Andreea Idriceanu Calev

Mulți dintre noi consideră ca anul ce tocmai se încheie a fost unul despre care se va vorbi multă vreme de aici înainte. Sau despre care nu vor să se mai vorbească vreodată.

Nu prea știm ce să zicem. Noi am avut un an plin. Plin de surprize. Plin de activități. Plin de comenzi in call center. Cu depozite pline de deșeuri electrice. Plin de proiecte alături de Patrula de Reciclare. Plin de campanii de colectare cu rezultate foarte bune. Plin de emoții. Este totuși…un an despre care avem ce povesti!

Martie a schimbat toate planurile

Dacă în ianuarie și februarie plecasem pe un drum destul de previzibil, în care activitățile se desfășurau conform estimărilor, martie ne-a închis pe toți în case. Pe noi cu toate planurile noastre, cu calculatoarele noastre, cu știri care mai de care mai nebune, cu frici, cu ore întregi petrecute pe zoom și pe telefon, cu orașe închise, cu echipaje blocate în depozite, cu targeturi imposibil de atins, cu telefoanele zbârnâind în call center, cu întrebări la care părea că nu aveam răspunsuri.

Ce facem? Încotro o apucăm? De ce ne apucăm? Cum ne reinventăm? Cum onorăm comenzile? Cum facem să nu ne dezamăgim partenerii? Pe cine contăm? Unde putem să mai operăm? Cum putem să ne mai promovăm? Cine mai are chef acum de reciclare? De unde mai colectăm noi DEEE-uri? Și încă altele – vreo câteva zeci – pe care nici măcar nu ni le amintim acum…

Și totuși! Forța echipei și-a spus din nou cuvântul! Am încins Zoom-ul zeci de ore, ne-am certat, ne-am împăcat, am contabilizat toate resursele, am cântărit oportunitățile și am eliminat toate barierele și… ce să vezi?

Odată cu instituirea stării de urgență, am decis cu tristețe ca serviciile noastre de preluare a deșeurilor electrice să fie reduse la minimum, atât din grijă față de echipajele de pe teren, cât și pentru cei care ar fi putut solicita acest serviciu. Toate bune și frumoase, aparent liniște vreo câteva zile. Am comunicat pe canalele noastre faptul ca vom limita preluările de la domiciliu. Mulți operatori de colectare și-au întrerupt activitatea, urmărind atent știrile și informările venite de la autorități. Dar, stând acasă, oamenii au început să se pregătească de sărbători, a început curățenia de primăvară.

1 aprilie – surpriză, dar nu păcăleală! Creșteri ale comenzilor de 300%

Nu a fost deloc o păcăleală, în jur de 1 aprilie a început să „ia foc” call-center-ul! Oamenii se sufocau în casă, doreau să scape de deșeurile care îi încurcau. Nu îi puteam lăsa fără o soluție.

Așa că, în trei zile, serviciul a fost reactivat. Echipajele au fost rechemate de acasă, iar în call center s-au suplimentat posturile de preluare a comenzilor. În București și în alte 17 județe –  acolo unde operatorii parteneri ai Asociației RoRec au considerat că pot deservi populația prin preluarea comenzilor de la domiciliu – echipele au intrat în acțiune. Solicitările la TelVerde 0800.444.800 au crescut cu 300% în două zile. Operatorii de colectare au fost pe teren în fiecare zi, respectând măsurile de protecție impuse de situația de urgență. Au fost comenzi preluate în maximum o oră!

Am fost unici în Europa prin această abordare activă și am răspuns astfel solicitărilor celor care au avut nevoie de noi. Putem spune că am scris din nou istorie și le mulțumesc operatorilor, echipajelor de pe teren și colegilor care au ținut sus steagul colectării DEEE în aceste vremuri dificile.
Gabriela Tranciuc – PR&COMM project manager

Martie Unplugged, la Patrula de Reciclare

Copiii din Patrula de Reciclare au primit provocarea de a participa la concursul Martie Unplugged și au pregătit tot felul de acțiuni pentru Ora Pământului. Elevii și dascălii din Patrula de Reciclare au stins lumina, dar au trimis sute de mesaje și povețe pentru economia de energie în cadrul unui program derulat cu ocazia Orei Pământului. #Stămacasăcufolos a fost mesajul lor, iar noi i-am premiat! Am primit mulțumiri din partea profesorilor coordonatori care aveau nevoie de activități extra curriculare cu copiii și teme pentru a-i ține în priză, chiar de la distanță.

Am sărbătorit de la distanță 9 ani de la lansarea programului de educație eco Patrula de Reciclare și ne-am mobilizat pentru a celebra împreună Ziua Pământului pe final de aprilie.

Mai – reluare în forță a activității pe teren

Din 16 mai, după ridicarea stării de urgență, Serviciul local de colectare a deșeurilor electrice mari și voluminoase de la domiciliu sau sedii de firme și instituții a fost din nou activ în toate județele României. Toți cei care au adunat deșeuri în lunile de izolare au reușit să scape în sfârșit de ele.

„Cu un singur apel reciclezi și te bucuri de premii!” s-a intitulat campania națională derulată în toate județele României, imediat ce am scăpat de starea de urgență și am putut ieși la colectare, desigur cu respectarea normelor de distanțare socială. Chiar din 16 mai au intrat în sistem peste 100 de apeluri pe zi.

24 de județe din țară au avut campanii toată luna iunie pentru Ziua Mediului, activări cu populația, tombole și puncte de colectare provizorii la care au venit mii de deponenți. Colectarea de la domiciliu a explodat, peste 8000 de comenzi au fost primite la TelVerde până la finalul lui iulie.

Rezultatele sunt încurajatoare, iar reacția oamenilor confirmă nevoia unui serviciu de preluare a DEEE prompt și de calitate, care este unic în piață.
Cristian Ionescu, manager departament RNC RoRec

Vara poveștilor, a concursurilor și campaniilor eco

Până la finalul lui iulie am participat la Conferințele Urban Talks și am lansat noi teme pentru agenții din patrula de Reciclare – de data aceasta împreună cu ERS Baterii am creat concursul ”Nicio baterie la gunoi!” și am pornit o campanie de colectare a deșeurilor electrice din birouri: Cu un click dai ”empty trash!”

 

Vara poveștilor ECO, o altă inițiativă a Patrulei de Reciclare a fost tema de vacanță lansată în iulie pentru câteva sute de copii. Câte idei, recomandări, povețe și pilde credeți că ați ascultat într-o vară? Orice ați spune, nu se compară cu cele pe care le veți afla de la copiii care au muncit toată vara, au creat, au adunat idei, au pus lucrurile cap la cap și au participat la concursul Vara poveștilor Eco. Dați click aici (canalul youtube) și ascultați ce au de spus! Sigur avem cu toții de invățat de la ei!

Luna august a venit cu menținerea ritmului de colectare dar și cu o nouă certificare pentru Asociația RoRec: ISO 14001:2015. Această certificare reprezintă cadrul pentru abordarea strategică a politicilor, planurilor și acțiunilor de mediu din cadrul organizațiilor și este utilizat de către organizațiile care își gestionează responsabilitățile de mediu într-o manieră sistemică pentru a contribui la sustenabilitatea mediului.

Prin procesul de certificare pentru ISO 14001 Asociația RoRec și-a redefinit și reevaluat toate aspectele de mediu ce rezultă din desfășurarea tuturor activităților și prin furnizarea serviciilor sale și a temelor de mediu ce pot rezulta la partenerii săi, în gestionarea DEEE.
Mihai Porojan, manager Departament Logistică și Tehnologii

Tot în luna august am lansat un nou program dedicat partenerilor noștri de colectare, numit ”Servicii de calitate mereu o prioritate”. Am pornit atât de la noile standarde ale certificării ISO, precum și de la feed-back-ul deponenților și partenerilor și i-am invitat pe toți operatorii locali autorizați să ni se alăture în cadrul unui program de creștere a gradului de satisfacție a clienților. Aceștia au răspuns imediat aplelului ”sooner, better, quicker”, iar rezultatele obținute în octombrie, după trei luni de program, au răsplătit pe deplin așteptările noastre, dar mai ales ale deponenților noștri. Calitatea serviciului a crescut vizibil în această lună datorită eforturilor constante ale partenerilor noștri locali și a echipei din call center-ul TelVerde. Indicatorii de performanță vizați au crescut cu peste 10 procente în județele premiante, așa că ne așteptăm că această experiență nu va fi irosită pe viitor.

Ne bucură faptul că încheiem acest program cu o recunoaștere a creșterii calității serviciului oferit de noi precum și cu o rată bună de colectare; dar, mai ales, ni se reconfirmă zilnic necesitatea comunităților de a beneficia de acest serviciu gratuit oferit de Asociația RoRec alături de partenerii săi, nevoia de a se debarasa corect de aceste deșeuri și de a avea la îndemână soluții rapide de colectare selectivă.
Simona Ghiga, reprezentantul operatorului local de colectare din Iași, EcoArena.

Toamna sărbătorii internaționale a reciclării deșeurilor electrice

În septembrie și octombrie am dedicat toate eforturile Zilei Internaționale a Reciclării Deșeurilor Electrice (IEWD) și nu ne-am păcălit: a fost anul cu cele mai multe succese!

Echipa noastră a participat pentru al treilea an la acest proiect, alături de operatorii locali de colectare, de autorități locale, școli, companii și mulți alți parteneri de nădejde. A fost ediția cu cel mare număr de județe participante (27), cu cea mai mare cantitate colectată (peste 500.000 kg), cu cele mai multe comenzi la Telverde (2800 de comenzi in 4 saptămâni), cu peste 200 de știri, interviuri și postări ce au adus subiectul #eWasteDay în atenția a circa 750.000 de oameni și au prilejuit sute de conversații pe rețelele sociale.

31 de profesori și 1.000 de copii și-au reprezentat cu cinste școlile la acest eveniment global, cu activități dedicate subiectului: prezentări, dezbateri, jocuri, apeluri la comunitate, activitate pe rețelele sociale și chiar colectare de peste 2.000 de kilograme de deșeuri electrice.

Activitatea voluntarilor din Patrula de Reciclare la Ziua Internațională a Reciclării Deșeurilor Electrice 2020 înseamnă mai mult decât cifre sau premii. Înseamnă și initiative originale, creativitate și bucuria de a se manifesta în cadrul comunității internaționale care crește importanța acestei cauze.
Alexandra Arnăutu, Director de program Patrula de Reciclare.

Cei peste 1.000 de copii și adolescenți implicați (din mediul urban și rural), din 20 județe diferite, în afară de București, au contribuit semnificativ la obiectivul de educație al IEWD 2020.

Toți acești indicatori de perfomanță și toate rezultatele acestei campanii – în condițiile în care pandemia este din ce în ce mai aproape de ușa fiecăruia dintre noi, iar echipajele noastre au fost zilnic pe teren – ne confirmă că sunt  binevenite aceste activări ale comunităților, că oamenii au nevoie de aceste servicii, că efortul pe care l-am depus în timp este răsplătit prin creșterea nivelului de educație și de informare pe teme de reciclare a DEEE. Ar fi bine să învățăm ceva din asta!
Andreea Idriceanu Calev – communication manager.

După cateva zeci de acțiuni de colectare pe parcursul lunilor octombrie și noiembrie, peste 9.300 de comenzi preluate de la domicilii și firme, cu o rată medie lunară de colectare de peste 2 milioane de kilograme de deșeuri electrice, toamna s-a încheiat cu un nou succes și cu targetul atins, chiar într-un an așa cum a fost 2020.

Decembrie, moment de bilant

În cifre? peste 41.000 de comenzi în platforma CRM națională, aproape 30.000 de comenzi operate de echipa call center-ului TelVerde RoRec, aproximativ 16 milioane de kilograme de DEEEuri colectate. Și o informație care ne bucură mult este aceea că peste 30% din comenzi sunt venite prin recomandări: oameni mulțumiți de serviciul nostru care ne-au recomandat și altor oameni care au nevoie de servicii de calitate, de seriozite și de operativitate.

În zile? A fost un an mai lung cu o zi decât alții.

În emoții? Greu de cuantificat. Cu siguranță mult mai multe decât în alți ani.

”Marea reușită? Că am rămas împreună ca echipă, în vremuri atât de surprinzătoare. De altfel, nimic surprinzător. Le mulțumesc colegilor, partenerilor și tuturor celor ce și-au păstrat încrederea în noi!”
Liviu Popeneciu – Președinte Asociația RoRec

2021??? Vom vedea. Dar de data aceasta suntem pregătiți de surprize, căci știm că avem pe cine conta, că flexibilitatea și spiritul inovativ ne definesc și că avem inteligență, resurse și curaj. La mulți ani frumoși și sărbatori inedite!

Etichete: